Mängud enne Interneti ja pärast ning disketti (FDD) väljasuremine
Mängud enne Interneti ja pärast
Esimene mäng valmis aastal 1958, füüsiku William Higinbothami poolt. Mäng sarnanes 1970. aasta mängule nimega "Pong". Mängu põhimõte oli lüüa palli edasi tagasi nagu tennises.
Järgmise 20 aastal jooskul loodi veel mänge nagu: Pong, MAZE, Empire ja Spasim. Empire oli esimene mäng, mis võimaldas mängida mängu mitmel ekraanil, kasutades PLATO võrku ning Sapsim oli 3D FPS mäng, mida sai mängida 32 konsooli ühenduses. Tänu nendele mängudele oli alus olemas mitme mängija mängudele.
1973-1975 aastatel valmis esimene LAN. Sellest sai algus pakettpõhilistele arvutivõrkdele. 1978-1981 aastatel hakkas ilmuma esimesed aja-jagamis teenused, mis on sarnased tänapäeva ISPs-idele. 1983 aastal kuulutati välja Internet ning siis sai ka algus võrgumängudel.
Enamus tänapäeva mängudest kasutavad Interneti, et võimaldada mängijatel mängida teine-teisega üle võrgu. Head mängude näited sellest oleks: Counter Strike: Global Offensive, Valorant ja World of Warcraft. Samuti saab mänge tõmmata läbi Interneti ja varsti polegi vajadust enam CD plaatidel, sest kõik on Internetis olemas.
Diskett (FDD)
Esmased disketid ilmusid aastal 1971. Algsed disketid said hoida 80 kilobyte-i andmeid ning olid 8-tollised.
1980-ndal aastal suutsid nad hoida juba 1.44 MB andmeid ning olid poole väiksemad.
1990-ndaks aastaks olid disketid liiga väiksese andme mahuga, et enamus tarkvarasid mahutada. Siis pidid tarkvara tootjad oma programmi panema mitmele disketile. Peale seda hakkasid firmad üleminema CD plaatidele, sest nad mahutasid rohkem kui disketid.
Samuti diskette ohustas kõrge soojus ja magnetid, mis võis rikkuda disketil olevaid andemid ja teha neid lugematuks. See oli veel üks põhjuks, miks üle minna CD plaatidele.
Lisa: Windows 95 tuli 13 disketil ja OSR 2.1 versioon tuli 26 disketi peal.
Kommentaarid
Postita kommentaar